Cyber Security Escape Box
NIEUW! De Cyber Security Escape Box. Geen plek voor een grote trailer voor de deur? Geen probleem, Escape Room Designer heeft een speciale Escape box ontwikkeld om zo elke ruimte om te kunnen bouwen tot Escape Room.
Waarom deze training?
Bewustwording creëren bij de medewerkers! Voor je medewerkers begint de beleving van de training op het eerste moment dat ze er zich bewust van worden. Dit kan een aankondiging op intranet, een poster bij de ingang van het gebouw, een e-mail of iets wat ze niet hadden verwacht zoals een Escape Room.
De opstelling van de Escape Room zal de look en feel hebben van een militair / politiecontrolecentrum met de juiste licht- en geluidseffecten en verschillende fysieke spelelementen inclusief de bomkoffer. Dit zorgt voor een ideale sfeer voor een spannende, leuke en leerzame training. Niet alleen ziet de bom er spectaculair uit; Het onschadelijk maken ervan is het belangrijkste doel, met daarbij verschillende leerpunten op het gebied van Cyber Security zonder dat de spelers dit echt doorhebben.
Een belangrijk element van serious gaming is de verhaallijn. Dit is een realistische setting en een reeks gebeurtenissen die alles met elkaar verbindt. Deelnemers moeten zich kunnen verhouden tot de verhaallijn en elementen daarvan herkennen die ze tegenkomen in hun leven. Tegelijkertijd moet de verhaallijn plezier en actieve deelname ondersteunen. ERD heeft al vele succesvolle verhaallijnen voor IT-beveiligingsspelscenario's ontwikkeld. Het verhaal is dan ook altijd te personaliseren naar wens en passend bij het bedrijf.
Game elementen:
Escape Room Designer ontwerpt en levert een ervaring die opwindend en boeiend is voor alle deelnemers. Elk spelscenario bestaat uit een combinatie van de volgende spelelementen:
- Props: fysieke elementen die worden gebruikt om
een thema of bepaalde sfeer te creëren in de
Escape Room
- Puzzels: vragen die door de deelnemers moeten
worden opgelost. Puzzels bestaan vaak uit een
combinatie van game elementen en richten zich op
een of meer leerdoelen die door de klant zijn
gedefinieerd.
- Game koffer: een koffer met afteltimer die een bom
nabootst. Het is volkomen onschadelijk, maar een
geavanceerd hulpmiddel zorgt voor spanning en
een gevoel van urgentie tijdens games.
- softwareprogramma's die worden gebruikt om
puzzels, deuren, sloten te bedienen, informatie te
leveren
- hardware en apparaten zoals: aftel displays en
waarschuwingslichten - wind-, beweging- en
geluidseffecten.
Speelronde
- Duur: 60 minuten
30 minuten spelen + 30 minuten debrief met expert
- Aantal spelers per ronde: 4-10 personen.
USP
- Locatie naar wens
- Op eigen locatie, tussen het werk door
- 80 personen per dag
- Training & Fun
- Teambuilding
Het verhaal
Maria DDoS, of heet ze Kelly? werkt voor (NAAM BEDRIJF) en heeft voor een hele week een vergaderruimte geboekt in een rustig gedeelte van het gebouw. Vanuit de kamer hackt ze en heeft ze toegang tot verschillende beperkte bronnen en vond ze informatie over vertrouwelijke gesprekken en memo's. Indien deze vertrouwelijke informatie wordt gepubliceerd, zal dit een aanzienlijk negatief effect hebben op de wereldwijde financiële markten. Om de publicatie te stoppen heeft Maria van (NAAM BEDRIJF) losgeld geëist van 20 miljoen euro in bitcoins. Als de betaling niet binnen 30 minuten op haar rekening is ontvangen, wordt de informatie op verschillende internetsites gepubliceerd. Er is net een nieuwe ploeg (NAAM BEDRIJF) medewerkers ter plaatse gekomen om het lekken van vertrouwelijke informatie te helpen voorkomen. Wanneer de deelnemers de kamer binnenkomen, vinden ze een bom. Deze moet binnen 30 minuten onschadelijk worden gemaakt om ervoor te zorgen dat alle gelekte vertrouwelijke informatie wordt vernietigd en niet langer kan worden gebruikt door Maria. Als het team faalt, wordt het automatisch op internet gepubliceerd.